Sun apologises to RSPCA over front page story

25 Oct 2017 News

The Sun newspaper has apologised to the RSPCA over a front page story that accused it of spending £1m to look after “just 12 cats”. 

The story was published in June with the headline ‘taking the puss’. RSPCA said at the time that the article was inaccurate and that its lawyers had written to the newspaper. 

The paper has now published an apology and removed the article from its online archive.

“We now accept that the Headcorn cattery houses up to 45 cats in the pens constructed. Since opening in 2011, the cattery has rehomed over 1,300 cats, provided a subsidised vet clinic and contributed to vet bills to help over 1,600 cats,” the newspaper said.

It also said it now understood that a cat which was put down was down “was 16 years old and in poor physical condition” and said: “We apologise to the RSPCA and any staff and volunteers involved.”

 

More on

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. Read our policy here.